علت ایجاد فاصله بین دندان چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 9 اسفند 1399
بازدید : 579
نویسنده : علی

علل دیاستما: علت ایجاد فاصله بین دندان چیست؟
دیاستما مشکل شایعی است که معمولا طیف وسیعی از عوامل باعث ایجاد آن میشوند. اما به طور کلی دو عامل اصلی میتوانند در شکل گیری فاصله بین دندان نقش داشته باشند:

شکل و اندازه دندان ها
شکل و سایز استخوان فکین
سایر علل دیاستما عبارتند از:

اندازه غیر طبیعی دندان و فک
زمانی که دندان های یک شخص کوچکتر از حد طبیعی باشند طبیعی است که ما بین آن ها فاصله قابل توجهی وجود داشته باشد. و زمانی که فک بزرگتر از حالت عادی باشد نیز به طور مشابه فواصل زیادی بین دندان ها به وجود می آید. هر دو مشکل ذکر شده میتواند مستقیما ناشی از مسائل ژنتیکی باشد. پس به نوعی میتوان دیاستما را یک مشکل ارثی و ژنتیکی دانست.

عادات نامناسب تغذیه ای یا دهانی
فاصله دندان در کودکان

عادات نامناسب دهانی چه در کودکان و چه در بزرگسالان میتواند باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شود. کودکان و اطفالی که به کررات و اغلب اوقات انگشتان خود را میمکند یا اقدام به گاز گرفتن اجسام سفت و سخت میکنند به شدت در معرض انواع مشکلات ارتودنسی و ایجاد فاصله یا دیاستما بین دندانی هستند.

هزینه ارتودنسی نامرئی در تهران چقدر است؟
اگر در اینترنت سرچ کرده باشید متوجه میشوید که تقریبا هیچ جایی درباره قیمت ارتودنسی دندان و مخصوصا هزینه ارتودنسی نامرئی محتوای سودمندی نوشته نشده است و اغلب سایت های دندانپزشکی بدون اینکه قیمت ارتودنسی یا حتی محدوده آن را ذکر کنند تنها توضیحاتی درباره عوامل تاثیر گذار روی هزینه ارتودنسی نوشته اند. ما در این مقاله قصد داریم نه تنها به معرفی خلاصه خود ارتودنسی نامرئی بپردازیم که محدوده قیمت هر کدام از دستگاه های به اصطلاح نامرئی را نیز درج کنیم. اگر در این مورد و مخصوصا درباره قیمت ها کنجکاو هستید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

مرحله اول: قرار دادن براکت ها بر روی دندان: هنگامی که بیمار برای طی مراحل ارتودنسی به مطب متخصص ارتودنسی مراجعه می کند، ابتدا یک جلسه مشاوره اولیه برای وی انجام می شود که شامل معاینه اولیه، بررسی سابقه مشکلات دندان و نیز مشاهده عکس رادیولوژی تهیه شده از دندان ها و استخوان فک است. هنگامی که بریس ها بر روی دندان قرار گرفت، از رترکتور گونه برای واضح و خشک نگه داشتن دندان ها در طول درمان استفاده می شود. به این ترتیب ابتدا دندان ها برای اطمینان از اتصال صحیح براکت ها به آنها، صیقل داده شده و سپس با جریان هوا خشک می گردند.

در ادامه از یک حالت دهنده مخصوص در سطوح جلوی دندان ها برای مدت ۳۰ ثانیه استفاده می شود تا به این ترتیب دندان ها برای چسباندن براکت ها آماده شوند. سپس حالت دهنده پاک شده و دندان ها خشک می شوند و از چسب مخصوص بر روی دندان ها برای بهبود فرآیند باندینگ استفاده می گردد. در این زمان، چسب مخصوص دندان پزشکی پشت براکت ها قرار گرفته و براکت ها بر روی محل های از پیش تعیین شده بر روی دندان ها قرار می گیرند.

هنگامی که براکت ها در محل مناسب قرار گرفت، چسب اضافی از محل پاک می شود و براکت ها با استفاده از یک پرتو قوی در محل خود محکم می شوند. سپس رترکتور از دهان بیمار خارج شده و سیم های ارتودنسی در محل قرار می گیرند.

کل فرآیند باندینگ براکت ها و قرار دادن سیم های ارتودنسی به حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد. طول مدت ارتودنسی در کودکان، بزرگسالان و بارداری اغلب با توجه به زمان مورد نیاز برای قرار دادن صحیح لوازم ارتودنسی بر روی دندان ها به منظور درمان مشکلات خاص بیمار تعیین می شود. هنگامی که بریس های فلزی برای اولین بار در دهان بیمار قرار گرفته و وضعیت آنها تنظیم شد، بیمار کمی با احساس سفتی در دهان خود مواجه می شود که معمولاً می تواند با دندان درد برای حدود چهار تا شش ساعت پس از کامل شدن جلسه درمان همراه شود. این درد نتیجه مستقیم سفت شدن سیم های ارتودنسی قرار داده شده بر روی دندان ها است.

در این زمان بیمار می تواند از داروهای مسکن موجود در داروخانه ها بدون نیاز به نسخه پزشک برای کاهش درد احتمالی خود استفاده نماید در مورد دندان درد و بارداری و استفاده از مسکن ها حتما با پزشک خود مشورت نمایید . درد بیمار در این شرایط احتمالاً با گذشت سه تا پنج روز از تکمیل درمان کاهش پیدا خواهد کرد.

نوع سیم کشی دندان
سیم کشی دندان هم می تواند فلزی باشد و هم سرامیکی. نوع و جنس سیم کشی دندان می تواند بر طول مدت زمان سیم کشی دندان تاثیرگذار باشد. متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد که چه نوع سیمی برای ناهنجاری دندان و فک شما مناسب است. دقت کنید که کیفیت درمان فدای طول درمان نخواهد شد و سیمی برای بیمار انتخاب می شود که در درجه اول برای نوع ناهنجاری بیمار مناسب باشد. در این مواقع کیفیت از مدت زمان سیم کشی دندان مهمتر است.

بریس‌های نامرئی
بریس‌های نامرئی دندان
بریس‌های نامرئی (اینویزلاین)، بیشتر از هر نوع دیگر ارتودنسی هزینه دارند زیرا عملاً نامحسوس هستند. این بریس‌ها برای افرادی که دارای مشکلات دندانی قابل توجه نمی‌باشند، بهترین تاثیر را دارد. مزیت آنها این است که نسبت به بریس‌های مرسوم کمتر قابل ملاحظه هستند و اغلب تعداد دفعات مراجعه به دندانپزشک کمتر است.

سیم‌کشی سرامیکی ارتودنسی

این نوع سیم‌کشی ارتودنسی ساختاری همانند نمونه سنتی دارند با این تفاوت که براکت‌های آن از مواد سرمایک شفاف تهیه شده‌اند. با این کار، بریس‌ها کم‌تر در دید قرار می‌گیرد و از نمای دور، تفاوت کمی با جلوه‌ دندان‌ها دارند. این روش به خصوص مناسب بزرگسالانی است که می‌خواهند از روش درمانی ارتودنسی استفاده نمایند اما نمی‌خواهند چندان، نمای تیره‌ای بر روی دندان‌های خود به نمایش بگذارند. با این حال برخی بیماران پس از استفاده از این وسیله، پس از مدتی، تغییر رنگ در سرامیک‌های بکار رفته را مشاهده می‌کنند که موجب ماندن نشانه‌ای بر روی دندان‌ها می‌شود. از این رو بهتر است مصرف فلوراید را در حین استفاده بر جلوگیری از نقش بستن حفره‌ها با پزشک متخصص در میان بگذارید.

انواع سیم کشی دندان
سیم کشی دندان دارای دو نوع سرامیکی و فلزی است. سیم دندان یا بریس همان‌طور که گفتیم، نوع و جنس سیم کشی دندان می‌تواند بر طول مدت زمان سیم کشی دندان تاثیرگذار باشد. بهتر است متخصص ارتودنسی شما مشخص کند که کدام نوع سیم کشی دندان برای ناهنجاری دندان و فک شما مناسب‌تر است. سیم‌ کشی دیمون ارتودنسی، سیم‌ کشی سرامیکی ارتودنسی، سیم کشی سرامیکی و سیم کشی یا ارتودنسی نامرئی از انواع سیم کشی دندان هستند که متناسب با فرم فک و دندان‌های شما یکی از انواع آن اجرا می‌شود.

منبع: https://b2n.ir/n39196 

 




:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ ما خوش آمدید. در اینجا مطالب آموزشی و راهنمای خرید با بررسی های کارشناسانه قرار داده میشود. امیدوارم که این مطالب مفید واقع شود. ما را با انتقادات و پیشنهادات خود یاری فرمایید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کوچ تا چند و آدرس kochnameh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com